Første projekt

12 feb

Det var en dag i december, vi i mødregruppen kom til at snakke om, at det kunne være rart at have noget at rive i – noget sjovt at lave – i den tid, man trods alt har som nybagt mor, mens baby sover (udover at se tvserier, vaske op og selv sove). Én fortalte, at hun hæklede. Svagt mindedes jeg den støvede røde hue, jeg gav til genbrug i sommers, som tog mig en krig at hækle engang for syv år siden. Syv år er lang tid. Ja mit liv har ændret sig fuldstændigt på syv år. Så måske havde mine hækleevner- og iver også? Jeg blev i hvert fald tændt på idéen om at prøve kræfter med pind og garn igen.

På vej hjem fra mødregruppen gik jeg inden om den lokale garnbutik og kastede min kærlighed på første overskuelige projekt: en banan. I butikken fortalte de mig, at der var masser af hjælp at hente i form af instruktionsvideoer plus en gratis bananopskrift på www.garnstudio.com

Wauw sikke en hjælp. Gik fluks hjem og så videoen: hækling – start. Og fandt derefter opskriften på bananen

Resultatet blev ok, synes jeg, for første forsøg…

20130212-140909.jpg

Skriv et svar

