Et vinterslips’ vej til verden

14 feb

Da fabeldyret med de lidt for korte arme nu møvede sig rundt på gulvet sammen med Ellen, glad og tilfreds for dens nye liv, blomstrede min hækleselvtillid for alvor. Så jeg besluttede mig for at vove pelsen og hækle en julegave til mig dejlige kæreste. Men hvad ville han mon blive glad for?

Tænkte mand… Hue? Nej, …halstørklæde? Nej… Slips? Ja sgu. Jeg vil hækle et slips! Fandt efter lidt googlen den her fine opskrift på thepukproject

Valgte lidt mere diskrete farver, så det kan passe til lidt flere farver skjorter. Og så hæklede jeg ellers derudad i smug. Hvor mange gange det slips er blevet kastet i skjul ned bag en pude i sofaen i løbet af december måned, ved jeg ikke. Det blev heller ikke helt færdigt til Jul, desværre. Så han fik det at se juleaften og fik det i hånden 1. januar. Og han blev MEGET glad. Søde mand, altså.

20130214-102035.jpg

Jeg har hæklet det lidt længere, omkring 20 cm, end der står i opskriften. Ellers havde min kæreste svært ved at binde det, sagde han.

Har efterfølgende hæklet ét til min lillebror i sort og brunt, der blev rigtig flot. Jeg ved så ikke, om han blev helt så glad for det. Men håber da, han vil give det en chance en dag.

Skriv et svar

