Ugle i mosen

15 feb

Jeg må have powermælk i brysterne. Måske det er al den friske luft her nede ved mosen? Ellen vokser i hvert fald så eksplosivt, at hendes vægt/højdekurver svæver et godt stykke op over den øverste kurve i det skema, vores sundhedsplejerske har udleveret. Det betyder ikke noget som helst, andet end at hun som 6 måneder gammel baby bruger størrelse 1 år i tøj. Så hun voksede allerede ud af sin varme sovedragt omkring Jul.

Heldigvis har hun en sød og gavemild mormor i ærmet, der finder på at give halvårsgave i form af en fin ny brun fleecedragt i størrelse stor baby. Den er dejligt ensfarvet og nærmest beder om at blive lidt hjemmedekoreret.

På én af mine mange surfture rundt i cyberhækleland, faldt jeg over en fin ugle, som jeg måtte prøve kræfter med (selvom ugler vist ikke længere er det mest originale, man kan finde på). På siden er der en masse forskellige udgaver af hæklede ugler, så det er bare om at komme igang.

Ellen har allerede fået ejerfornemmelser over den.

20130215-203005.jpg

Det er helt sikkert ikke den sidste ugle, jeg har hæklet. Næste gang tror jeg dog, jeg vil sy den på lidt mindre skævt.

Skriv et svar

