En eventyrlig hvalros

17 feb

Små overskuelige projekter, hvor der hurtigt ligger et færdigt produkt, er lige mig. Derfor passer Maja Hansens opskriftsbog med små dyr mig rigtig godt.

20130217-203720.jpg

De er virkelig fine mange af dem og det var lidt svært at vælge, hvilken én, jeg først skulle lave. Valget faldt på Villy Hvalros, da den både så sød og overskuelig ud. Jeg fandt bogen frem en lørdag aften, hvor der var alt for lang tid til mandag og en åben garnbutik. Så Villy blev til en fantasihvalros hæklet ud af resterne fra fabeldyret. Det endelig resultat minder fra nogle vinkler mere om et slags insekt end en hvalros. Men sød er den da.

20130217-204102.jpg

Fordi den højst sandsynligt ender i munden på Ellen før eller siden, tør jeg ikke lave øjnene ud af filt, som opskriften siger. Derfor eksperimenterede jeg med at hækle/brodere Villys øjne. Først synes jeg, han endte med at se lidt gal eller bidsk ud. Men nu har jeg vænnet mig til hans blik, og ved, at der gemmer sig en rigtig filurendrejer derinde bagved.

Jeg har efterfølgende fundet Maja Hansens blog og set flere af hendes fantastiske og fantasifulde hæklerier. Den er et besøg værd!

2 kommentarer to “En eventyrlig hvalros”

  1. Kisser februar 17, 2013 hos 9:47 pm #

    Hvor er den fin.

    • carolineboutrup februar 17, 2013 hos 9:53 pm #

      Tak 🙂 Hun har lavet en ny bog, hvor der er en opskrift på en drage. Den er jeg ret vild med. Så den er helt sikkert et fremtidigt projekt.

Skriv et svar

