Fars Legestue på Nørrebro

22 feb

Om to måneder er min barselsorlov slut. Så skal jeg tilbage på arbejde, og så er det min kærestes tur til at gå hjemme med Ellen. Det kom jeg lige til at tænke på idag, mens jeg plaskede rundt med Ellen i svømmehallen. Der var nemlig en far med sin lille datter, der plaskede rundt lige ved siden af. Sådan en fredag formiddag.

Og så kom jeg til at tænke på den dag i maj sidste år, hvor jeg stor, gravid og prustende kravlede rundt på gulvet med mit kamera og en lydoptager i Fars Legestue på Nørrebro. Fars Legestue er et åbent, gratis tilbud, hvor fædre på barsel kan komme med deres børn og hænge ud nogle timer en gang om ugen. Jeg havde allernådigst fået lov til at komme forbi, selvom jeg tydeligvis var af det forkerte køn, og tage lidt billeder og snakke med fædrene. Det var som en del af mit afgangsprojekt fra Danmarks Medie- og Journalisthøjskole. Jeg ville lave et soundslide, en slags lyd-billedfortælling, om Fars Legestue.

Resultatet kan du se her:

Fars Legestue på Nørrebro from caroline nielsen on Vimeo.

Selvom jeg storhygger med Ellen nu, så bliver jeg helt glad ved tanken om, hvor dejligt det bliver for både hende og min kæreste, når han går på barsel, og de får sådan en god, gedigen omgang far-datter tid sammen.

Skriv et svar

