Sildeben og makrelguf

24 feb

Der er sket noget stort i min lille familie. Ellen er her i weekenden avanceret fra bryst-, grød- og mosspiser til RUGBRØDSHAPSESPISER. Små firkanter rugbrød med leverpostej, makrelguf og laksepaté bliver ivrigt gumlet og savlet i stykker i hendes lille mund. Det er stort.

Noget andet stort, i hvert fald for mig, er, at det er lykkedes at hækle et sildebens armbånd i Sidsel Sangild design. Har haft opskriften længe, men simpelthen ikke kunne lure, hvordan det skulle laves. Har prøvet flere gange, men det lignede sgu aldrig billedet. (Opskriften er fra denne bog)

20130224-211555.jpg

Så var jeg på kursus hos Sidsel, hvor jeg fik spurgt hende om opskriften. Og tadaa, så var det slet ikke så mystisk eller svært. Jeg har bare som selvlært hækler ikke helt vidst, hvordan man læser en opskrift rigtigt. Det, jeg skulle have vidst, var:

– Et komma betyder næste ting/serie/maske (og ikke noget, som skal gøres sammen med det før kommaet, som jeg var i tvivl om)

– en parentes betyder, at alt det her inde i parentesen skal gøres i den maske, der står nævnt efterfølgende.

Ja, det kan lyde simpelt, og det er det nok også. Men hold da op, hvor det drillede mig. Det var sådan en aha oplevelse og lettelse, da det endelig lykkedes.

20130224-211115.jpg

20130224-211457.jpg

2 kommentarer to “Sildeben og makrelguf”

  1. Kisser februar 24, 2013 hos 9:07 pm #

    Hvor er det fint.

    • carolineboutrup februar 24, 2013 hos 9:09 pm #

      Tak 🙂 er også glad for det. Skal lave nogle flere i andre farver også

Skriv et svar

