Ikke alle har en hæklesofa…

26 feb

Jeg har lige fundet ud af, at min økonomi ikke er super god her den sidste del af min barsel. Barselsdagpenge beregnes nemlig ud fra antal ugentlige arbejdstimer. Så med min 20 timers deltidsstilling, får jeg noget i retning af det halve af, hvad jeg ville have fået, hvis jeg enten arbejdede fuldtid eller var arbejdsløs. Det synes jeg er liiiidt træls. De næste par måneder bliver derfor nok ikke præget af de store indkøbsflottenheimerarmbevægelser.

Midt i æv-tankerækken kom jeg til at tænke på Francesco. Francesco er en Hus Forbi sælger, som et par studiekammerater og jeg interviewede for et års tid siden foran Føtex på Nørrebro. Med ham i tankerne er min situation vist ikke rigtig noget at brokke sig over. Jeg kan så godt li Francesco, for han er sgu hverken bitter, negativ eller helt ude i skoven. Han er omvendt til at forstå og mødet med ham var på en sjov måde livsbekræftende. Eller hvad synes du?

Francesco – en Hus Forbi sælger fortæller from caroline nielsen on Vimeo.

Skriv et svar

