Styr på sutten

19 mar

Indtil nu har vi kunnet klare os med én sut i brug ad gangen herhjemme. Men for ikke så længe siden, tyrede Ellen en aften sutten hen ad gulvet i et ubevogtet øjeblik og den var som forduftet. Simpelthen pist borte, sunket i jorden. Jeg lå med rumpen i vejret og ledte og ledte bag, under og ovenpå alting i stuen, mens hendes længselssuk langsomt blev til råb og skrig. Så måtte vi finde en ny frem og underholde med flyvetur, mens den blev kogt i de foreskrevne fem minutter, inden hun fik den.

Det gider jeg ikke skal ske midt i netto eller halvvejs på en gåtur rundt om mosen. Ellen er nemlig blevet utrolig god til at kaste ting nu, så det kan ret let ske. Sådan et tilfældigt sving med armen og sutten ender på bunden af en busk…

Derfor har jeg hæklet en smart suttesnor, som sutten kan sættes fast i og som så kan klipses fast på Ellens tøj. Opskriften fandt jeg på bloggen Håndlavet Karma. Jeg faldt for netop denne version, ja der findes rigtig mange derude, fordi den havde sådan nogle fine stjernemasker bagpå, som jeg ikke har prøvet at hækle før. Og i opskriften er der link til nogle meget gode og pædagogiske videoer fra youtube, der viser, hvordan stjernemasker hækles. I Like 🙂

Resultatet blev sådan her:

20130319-144216.jpg
Ja altså, det er jo ingen hemmelighed, at syning ikke just er mit speciale. Med en håndarbejdslærerinde som mor, har jeg aldrig rigtig gidet lære det. Eller, jeg har haft utrolig kort lunte, når det kommer til symaskiner. Bliver så ARRIG, når det bliver skævt og skal pilles op. Det er livet, eller mit liv i hvert fald, for kort til!

Denne aversion mod symaskiner kan vist godt ses på suttesnoren her. Jeg ser det som charmen ved hjemmebiksede ting. Derudover så er det første forsøg med krebsemasker, som der skal være langs siderne. De er blevet lidt ujævne og knudrede. Igen – drøncharmerende…ikk?

4 kommentarer to “Styr på sutten”

  1. Emilie marts 20, 2013 hos 7:20 am #

    Ej, hvor er den blevet fin! 😉 og nu kan Ellen da ikke få den sut kastet til Langbortistan længere … 😉

    • carolineboutrup marts 20, 2013 hos 7:24 am #

      Tak Emilie – det var en jo en rigtig fin opskrift, jeg havde at gå ud fra 🙂 og nej, selv pilfinger Ellen må opgive her. Det er drønsmart!

      Og tak fordi du kiggede forbi min blog. Rigtig god snevejrs”forårs”dag til dig herfra

      • Emilie marts 20, 2013 hos 5:36 pm #

        He he … Og selv tak. Jeg skal da helt sikkert til at følge med på det lille blå hus 😉

      • carolineboutrup marts 20, 2013 hos 6:23 pm #

        Du skal være så hjerteligt velkommen 🙂

Skriv et svar

