Varme æg i sneen

22 mar

Vi starter med en opfordring og en lille quiz. Det lille blå hus har nu officielt ti faste læsere, inklusiv huset selv, som står for to af de ti. For at gøre det nemmere for nye ivrige læsere at melde sig til læserskaren, kan man nu tilmelde sig bloggen via bloglovin: Follow my blog with Bloglovin. Så gør det, hvis du har lyst.

Derefter følger dagens lille quizbillede: Hvad er der galt med dette billede:

20130322-092801.jpg

Her skal jeg skynde mig at sige, at det ikke er, at der kun er et æggebæger til to æg, eller at det ene vindue står åbent (vi lufter ud), eller at der mangler en hel del elementer på påskefrokostbordet. Det jeg fisker efter, er noget, der ligesom er for meget af og som ikke burde være på et påskefrokostbord…

Bortset fra det, så handler det idag om de sjove retro æggevarmere, der rent faktisk ER på dette interimistiske påskefrokostbord. Opskriften stammer fra Familie Journalen (nr. 11/2013) og er en retro opskrift, som magasinet har fundet i deres arkiver tilbage fra 1915. Én fra min mødregruppe, ja faktisk én af mine faste læsere, var så sød at rive den ud af bladet og give den til mig. Og så måtte jeg jo lige prøvehækle et par stykker. Jeg synes, de er ret fine.

Men… Jeg laver aldrig blødkogte æg og ejer faktisk ikke engang et æggebæger. Det på billedet er venligst udlånt af min veninde og nabo, som kun ejer det ene (et arvestykke fra hendes mormor). Jeg ved ikke, om det kun er os her i Haveforeningen, der ikke spiser blødkogte æg, eller om det er noget generelt. Så jeg ved heller ikke, hvem jeg eventuelt skal glæde disse æggevarmere med. Det ville jo være dejligt, hvis de fandt et hjem, der rent faktisk ville gøre brug af dem.

20130322-093957.jpg

Eller måske vi bare selv skulle begynde med de der blødkogte æg herhjemme?

Ha en skøn forårsdag i sneen 🙂

3 kommentarer to “Varme æg i sneen”

  1. Kisser marts 22, 2013 hos 12:03 pm #

    Hvor fint. Sneen er måske en erstatning for dugen? Smukt ser det ud. Og hvor er det et fint æggebæger? Det passer jo lige til moster Lines stel 🙂

    • carolineboutrup marts 22, 2013 hos 12:05 pm #

      Nemlig. En snudug. Og ja det er meget sjovt, at de lige passer sammen 🙂

Skriv et svar

