Noget gult med stjerner

29 mar

Min gode veninde og nabo har fødselsdag i dag. Og selvom hun ikke holder noget i år, vil jeg gerne overraske hende med en lille hæklet “du er en dejlig veninde og hurra for dig” gave. Vi drikker næsten altid kaffe, når vi ses. Så jeg tænkte, at en kopholder (sådan én så man ikke brænder fingrene på en varm kop) ville være en fin gave. Inspireret af to forskellige opskrifter fra blogland, Søstrene Grenes og Design by Dalkær, kastede jeg mig ud i at lave min egen version. Jeg var så snu, at låne en kop af min veninde, så den kunne blive perfekt tilpasset.

Jeg er ret vild med stjernemønsteret, som Design by Dalkær havde brugt. Der findes en virkelig god video på youtube af Crochet geek, som viser, hvordan man gør.

Hækle, hækle, hækle og halvvejs, finder jeg ud af, at dimsen, jeg hækler, ikke kan holde sig selv oppe på koppen. Så finder ganske snedigt ud af at hækle en elastik med rundt. Det virker desværre ikke rigtigt. I det hele taget viser dimsen sig ikke at være så fiks, som jeg havde forestillet mig…

20130329-081945.jpg Altså, den er jo alt for voldsom og klodset, og man får garn i munden, når man drikker – hvis det overhovedet lykkes at drikke af koppen og ikke tabe den, fordi den gule garndims glider mellem hænderne på én.

Æv. Mon den kan bruges til noget andet?

20130329-090255.jpg

Ikke rigtigt, vel? Har nogen derude mon en god idé, eller skal den gule med stjerner gå på pension inden den overhovedet fik gjort nogen gavn her i verden?

Og hvad skal jeg nu finde på til min veninde?

6 kommentarer to “Noget gult med stjerner”

  1. Kisser marts 30, 2013 hos 8:01 pm #

    Nogle gange skal man vist bare erkende at man ikke kan vinde hver gang:-)

    • carolineboutrup marts 30, 2013 hos 8:56 pm #

      Vinde og tabe… Skal vi ikke bare kalde det eksperimenteren og udvikling 🙂

      • Lotta april 1, 2013 hos 1:38 pm #

        Hvad med at bruge ‘dimsen’ som gult pandebånd eller 80 er svedebånd på løbeturen 😉

      • carolineboutrup april 1, 2013 hos 2:41 pm #

        Nå ja. Det er godt nok lige småt nok til mig, så måske det er Ellen, der skal være fancy 80’er smart 😉

  2. Agnete Munk Nielsen april 1, 2013 hos 5:14 pm #

    Du kunne også producere ca. 50 mere, bruge dem som serviet-ringe og hold bryllupstemaet i gult 🙂

    • carolineboutrup april 1, 2013 hos 5:47 pm #

      Hehe. Ja det var måske slet ikke så dum en idé… Så må vi finde nogle godt tykke servietter, til de store servietringe. Eller bare lave de resterende lidt mindre 🙂

Skriv et svar

