Freestyle Granny

2 apr

Så skal jeg ellers lige love for, at oldemorfeberen raser her på min lille blog. Mit seneste indlæg om oldemorfirkanter i cyperspace har lokket flere læsere til de sidste to dage, end der ellers har været forbi de små to måneder, min blog har eksisteret. Det er da bare skønt, hvis I bliver inspirerede derude 🙂

Siden i lørdags er jeg selv stødt på den mest fantastiske oldemorfirkant, jeg nogensinde har set. Via opslag i facebookgrupperne Hæklepinden (som er en gruppe, hvor folk lægger billeder op af deres kreationer, spørger hinanden til råds og inspirerer hinanden) og Skrumpler (som er en gruppe for dem, der bedst kan li at hækle, strikke og være kreative på andre måder ud fra fri fantasi) blev jeg ledt hen på denne franske blog. Jeg har kontaktet Marie, som har bloggen og fået lov til at lægge billedet af hendes eventyrlige freestyle oldemorfirkant op her på bloggen:

20130402-092310.jpg

Når jeg kigger på firkanten, er det som om, det slår gnister i min hjerne. Idéerne springer rundt derinde som kåde forårslam, solen skinner og alt er muligt. Jeg bliver simpelthen glad i låget. (Jeg er vist ved at udvikle mig til en sand hæklenørd, når en oldemorfirkant kan medføre den slags reaktioner…) Der er i sagens natur ingen opskrift på vidunderet, fordi det jo netop er freestyle – altså fundet på hen ad vejen. Hun skriver til mig, at hun startede i den mørkeblå cirkel og så ellers bare legede derudad. Hun måtte vist også pille op et par gange, før det lykkedes hende at blive helt tilfreds.

Marie har hentet hjælp på en anden fransk side, som er (så vidt jeg kan tyde med mit rustne franske) en slags kollektiv blog for freestylers. Jeg må vist lige finde den franske ordbog frem, for jeg synes også, det ligner, at der rent faktisk ligger lidt hjælp at hente i form af vejledninger til, hvordan man kommer godt i gang med selv at freestyle.

Andre freestyle links:
* Der er en gruppe på Ravelry for freestylers.
* Selvfølgelig er der en fantastisk opslagstavle på Pinterest
* Her er en kunstner, der blandt andet laver fantastiske hatte. Faldt over én med søplanter… Vildt
* Så er der en international gruppe, hvor man både kan se eksempler på medlemmernes kreationer og finde andre gode links til freestylers

Jeg har da bare fået SÅ meget blod på tanden for at blive en freestyle hækler. Overvejer at kaste mig ud i et storstilet projekt og free style hækle en julekalender til Ellen. Med en deadline d. 1. december, tænker jeg, at det kunne være et realistisk projekt. Og de kribler og krabler bare i fingrene for at komme igang!

2 kommentarer to “Freestyle Granny”

  1. Marie april 2, 2013 hos 9:34 am #

    Thanks for the interest you show for my little square !
    Happy crocheting to you !

    • carolineboutrup april 2, 2013 hos 11:08 am #

      And thank you for letting me post it on my blog. It really sets my creativity on fire!

Skriv et svar

