Ulla den nuttede, buttede ugle

5 apr

Ugler har vist været hotte så længe, at de vel nærmere er halvlunkne nu. Ikke desto mindre har jeg fundet en opskrift på en super nuttet, lidt buttet ugle, som jeg fluks har hæklet tre styks af. Fordi de er så søde. Opskriften, som nok er den mest pædagogiske, jeg længe er stødt på, findes på bloggen Bunny Mummy og er på engelsk. Der er dog gode billeder, der illustrerer opskriften hele vejen igennem.

Som sagt er det blevet til tre

20130405-145955.jpg
Den første er til min nabo, som jo aldrig fik den der kopholder/urtepottebånd/overarmsarmbånd/mangoholder. Så hun får en gul og lyserød ugle i stedet. På lørdag skal jeg til en 30 års fødselsdag, og jeg synes da lige, fødselaren skal have en 30 års ugle. Og for at det lille blå hus så ikke bliver helt ugleløs, har jeg hæklet uglen Ulla til Ellen.

Og det er ellers noget af en ugle, vi har fået os…

20130405-144440.jpg

20130405-144501.jpg

20130405-144517.jpg

20130405-144536.jpg

Ja… Jeg har så ikke lige fået lavet vinger til Ulla. Synes egentlig hun var ganske fin uden. Men det holder nok ikke i længden, kan jeg fornemme…

(Jeg har brugt ipad/iphoneprogrammet Halftone til at lave tegneseriebillederne i)

2 kommentarer to “Ulla den nuttede, buttede ugle”

  1. Kisser april 6, 2013 hos 7:27 am #

    Hvor er de fine. Og en flot tegneserie. Hvor sejt.

Skriv et svar

