Grydelapper til Afrika

25 apr

Min dejlige gamle roommate og veninde bor meget langt væk. Ja faktisk helt i Tanzania. Hun har lige haft fødselsdag og jeg ville gerne hækle noget til hende. Men hver gang jeg snakker med hende, fortæller hun om, hvor varmt der er og hvor meget hun savner bare at kunne gå i andet end sandaler… Så pulsvarmere, huer og uldarmbånd er udelukket. Sidst vi snakkede sammen over Skype, nævnte hun, at de der grydelapper, jeg havde hæklet efter Karen Klarbæks opskrift, da var ret smarte og ville passe godt ind i køkkenet på det nye hus, hun skal flytte ind i lige om lidt…

Så jeg har flittigt hæklet vaffelmønster den sidste uges tid, hvilket resulterede i de to her:

20130425-222541.jpg
Der er så bare det problem nu, at de to færdige grydelapper er pist væk. De var der imorges, men nu er de ganz verswunden!

20130425-164311.jpg

20130425-164353.jpg

20130425-164600.jpg

20130425-164623.jpg

20130425-164640.jpg
Jeg VIDSTE det! Uglerne har været på spil. Heldigvis for mig, er grydelapperne altså sendt i den rigtige retning. Efter hvad jeg har hørt om pålideligheden af postvæsenet i Tanzania, så tror jeg faktisk, der er større chance for, at de ender hos Ida på denne måde pr. Ugle, end den mere traditionelle…

Skriv et svar

