Et spejlæg! Intet mindre…

4 maj

For dælen da, hvor er det svært at finde tid til at hækle for tiden!

I mandags skete det. Min barsel sluttede og jeg mødte på arbejde kl. 8 nul dut, mens min kæreste sprang ud som far på barsel og hyggede sig med Ellen derhjemme.

Og hold da op, hvor var det dejligt at komme tilbage på arbejde. Så skønt at få lov til at bruge mentale kræfter på andet end planlægningen af Ellens næste lur, måltid eller aktivitet. Men det betyder jo også, at mine to faste daglige pauser, hvor jeg har kunnet hækle og bloghygge, ikke længere er der…

Så på en uge, er det lykkes mig at hækle…et spejlæg!

20130504-214413.jpg

Og dæleme om det ikke skete i halv panik igår aftes, fordi jeg pludselig fandt ud af, at hæklet mad da var en super gaveidé til den lille dreng, jeg skulle til navngivningsfest for idag! Jeg har haft den skønne bibloteksbog (Tasty Crochet af Rose Langlitz) med en masse super fine opskrifter liggende i en måned uden at få idéen. Så jeg havde ikke egnet garn til andet end spejlægget… Temmelig dårlig planlægning. Tilgengæld var jeg heldig, at den lokale lille legetøjsbutik havde legegrydesættet MED stegepande, der passede perfekt til mit æg. Så det blev en fin, omend en kende mindre gennemført hjemmelavet, gave.

20130504-215121.jpg
Bogen har jeg pænt afleveret tilbage på biblioteket nu, og så sørget for at ønske mig den i fødselsdagsgave. Det er jo allerede om en uge… 🙂

Skriv et svar

