Halsbånd a la sildeben

14 maj

Ofte er jeg ikke i særlig god tid, når det kommer til gaver. Selvom jeg ved, at jeg skal til fødselsdag i god tid inden dagen, så kan jeg sjældent finde ud af, hvad jeg skal give fødselaren før liiiige op til. Tit bliver det noget hæsblæsende rod på selve dagen. Det er ret utjekket og jeg kan godt blive en smule træt af mig selv, når jeg endnu engang stresser rundt i en eller anden butik og vender og drejer dimser og dutter, for at finde det helt rigtige i sidste minut…

Derfor var jeg ekstra stolt af mig selv, da jeg i god tid planlagde at hækle en gave til min veninde, der havde fødselsdag i sidste uge. Ikke nok med at jeg planlagde det, jeg fik også købt garn i god tid og rent faktisk nået at hækle gaven INDEN selve dagen 🙂

Og hvad hæklede jeg så? Jo, jeg hæklede et sildebensmønstret halsbånd til min veninde, der ikke så godt tåler træk på halsen:

20130514-205935.jpg

Opskriften har jeg fra Sidsel Sangilds bog 3D hækling:

20130514-205628.jpg

Teknikken er lånt fra irsk hækling, og kaldes vist et irsk blad. Her kan du se en video, der viser princippet i teknikken. Og hvis du er kvik, kan du samtidig lære russisk 😉 Jeg synes, det er en ret elegant form for hækling.

6 kommentarer to “Halsbånd a la sildeben”

  1. Kisser maj 14, 2013 hos 8:39 pm #

    Hvor er det flot! Sådan et ønsker jeg mig også. 🙂

    • Kisser maj 14, 2013 hos 8:40 pm #

      Kl. Er altså 22.40

    • carolineboutrup maj 14, 2013 hos 8:43 pm #

      Tak – og det er hermed noteret 😉

      • Lotta Wilson Bruun maj 21, 2013 hos 12:39 pm #

        Smuk farve, smukt mønster!

      • carolineboutrup maj 21, 2013 hos 12:45 pm #

        Tak Lotta 🙂 er også ret vild med det selv

Skriv et svar

