Et stjernespækket iPadcover

2 jun

Så er jeg da ellers landet midt i småbørnsvirkeligheden. Sådan en hverdag med arbejde og bebs levner godt nok hverken synderligt meget energi eller tid til hyggelige sysler som hækling. Æv. Er ellers ret vild med det. Men der har bare ikke været tid til det.

Måske skyldes det også en lille smule, at det lille blå hus’ have om tre uger skal forvandles til et bryllupsfestslokale for godt 60 mennesker. Det er et meget spændende projekt, som har optaget meget af den fritid, der trods alt har været.

Alligevel, trods alle disse hækleforhindringer, lykkedes det mig at hækle en fødselsdagsgave til min dejlige kommende mand. En vante til hans forlængede venstre hånd… Altså et cover til hans iPad. Ikke at det kommer til at blive brugt særligt meget, for iPad’en er konstant i brug. Men måske han kan bruge den, når han er på farten – som en slags rejsetaske.

Jeg søgte på nettet efter en god opskrift. Endte med at finde på noget selv. Jeg kan rigtig godt li stjernemønster, som Crochet Geek laver dem. Jeg havde købt noget rigtig fedt merino uldgarn, som er meget elastisk (Drops Merino, Extra fine). Derfor kan coveret gi sig rigtig meget og behøver ikke passe så præcist i størrelsen. I like 🙂 Resultatet blev sådan her:

20130602-212104.jpg
Jeg tror, jeg har set youtube videoen for hurtigt og gået glip af et eller andet med hensyn til enderne på rækkerne, for min hækling blev skæv. Det kan man se på sammensætningen bagpå:

20130602-212236.jpg
Heldigvis er min kærestes iPad sort, så man ser det ikke så tydeligt. Jeg prøvede coveret på min egen hvide iPad, og det var sgu ikke det kønneste.
Foroven hæklede jeg en kant af kædemasker, plus en lille luftmaske kæde, som lukkefunktion rundt om knappen på forsiden:

20130602-212457.jpg

Og jo, han blev glad den kære mand. Han er så sød og bliver altid glad for de ting, jeg hækler til ham. Faktisk har han spurgt mig, om jeg ikke vil hækle en cardigan til ham. Men DER sætter jeg altså grænsen. Det minder sgu for meget om Det Store Flip og Martin Brygmann, der danser nøgen rundt med langt hår på en eng… Eller måske jeg bare er fordomsfuld og ikke er faldet over den helt rigtige opskrift endnu?

Skriv et svar

