Da oldemor blev til en bold

23 feb

Endelig endelig fik i hvert fald seks af de ti oldemorfirkanter, som jeg nåede at hækle, dengang jeg troede, jeg ville have tålmodighed til at hækle et helt barnevognstæppe, et formål med deres eksistens.

En bold! Ganske revolutionerende 🙂

Ja, faktisk troede jeg, mens jeg var ved at sy firkanterne sammen, at jeg var ved at lave en terning. Men da fyldet så kom i, bulede den jo nok ganske naturligt ud ad i alle retninger. Resultatet blev en temmelig vellykket både gribe- og kastebold for sådan et par små halvandet år gamle hænder, som vi har rumsterende her i huset. Den er nemlig blød og har tilpas store huller i mønsteret til, at de små fingre kan få godt fat. Og så skal fingrenes ejerpige godt nok kaste hårdt for, at nogen eller noget kommer til skade af at få bolden i hovedet. Godt nok er hun sej til at kaste, meeeen…..

20140223-205425.jpg

Dejligt, når rester og halvfærdige, halvglemte projekter kan få nyt liv.

Skriv et svar

