Forskellen på en bøvet bandit og Barbarød

15 aug

… Kan ses på øjnene. Det har jeg fundet ud af. Efter den temmelig uldne Barbamamaoplevelse, som siden sidst kun er blevet mere ulden kan jeg afsløre, besluttede jeg mig for at prøve igen i mindre skala. Ellen er ret vild med Barbarød. Når vi læser bøgerne, mener hun selv, at hun er Barbarød. Det er den seje og stærke 😉
Derfor ville jeg hækle sådan én til hende og denne gang prøve de gode tips, som jeg fik sidste gang her på bloggen. Opskriften var samme sted fra. Dvs her og øjnene herfra

Ét af de gode råd til at undgå, at fyldet finder vej ud gennem maskerne var at hækle med dobbelt garn og samtidig bevare samme størrelse nål. Det gjorde jeg med god effekt. Så god at jeg helt uden at tænke over det ivrigt også hæklede øjnene med dobbelt garn. De blev ret store… Uden at tænke videre over det – tror faktisk jeg bare drønede derudaf en aften, hvor der pludselig var ro fra begge piger til at hækle. Så øjnene kom på, hvor der nu var plads, uden at jeg helt overvejede, at de faktisk endte godt nede på brystet af Barbarød. Resultatet blev et temmelig bøvet udtryk a la bokser der har fået trykket næsen helt ind i baghovedet og samtidig stirrer rimelig arrigt på verden. Arghhh!

Jeg hader at pille op. Så den arrige, bøvede Barbarød har fået lov til at beholde sit udtryk indtil idag, hvor jeg endelig valgte at bruge den halve time, det tager at trylle et nyt ansigt frem. NU ligner det lidt mere den rigtige fra bøgerne. Håber Ellen er med på forandringen. Hun accepterede jo nemlig den bøvede bandit uden videre. Ansigtsløftningen var nok mere et spørgsmål om moderens forfængelighed 😉

IMG_7047.PNG

Ahhhhh SÅ er der plads til nye projekter, når ellers Ellen og lille Liv tillader det 😉

En kommentar to “Forskellen på en bøvet bandit og Barbarød”

Trackbacks/Pingbacks

  1. Den gik ikke… | det lille blå hus - august 21, 2014

    […] var ellers lige så stolt over ENDELIG at have givet Barbarød den tiltrængte ansigtsløftning, da dette syn mødte mig i […]

Skriv et svar

